استفاده ازازن برای ترک اعتیاد

ازون درمانی یکی از قدرتمندترین و همه کاره ترین روشهای درمانی است که امروزه شناخته شده است. تحقیقات گسترده پزشکی در مورد ازن درمانی در درجه اول در اروپا انجام شده است. ازن با استفاده از مکانیسم عمل خود ، بر روی هر قسمت از بدن تأثیرات مفیدی دارد. این جلوه ها شامل موارد زیر است:

  • تقویت گردش خون: جمع شدن گلبول های قرمز خون مانع جریان خون و کاهش جذب اکسیژن به دلیل کاهش سطح می شود. کاهش انعطاف پذیری گلبول های قرمز مانع از حرکت آنها در باریکترین مویرگ ها می شود و ویسکوزیته خون افزایش می یابد.با ازن تراپی ، جمع شدن کاهش می یابد یا از بین می رود و انعطاف پذیری به همراه توانایی حمل اکسیژن افزایش می یابد . با افزایش فشار جزئی شریانی ، اکسیژن رسانی به بافت ها افزایش می یابد و ویسکوزیته کاهش می یابد. ازن همچنین پلاک موجود در شریان ها را اکسیده می کند .
  • تحریک متابولیسم اکسیژن: ازن باعث افزایش میزان گلیکولیز گلبولهای قرمز می شود.این منجر به تحریک ۲٫۳-دی فسفو گلیسیرات می شود که منحنی جداسازی اکسی هموگلوبین را به سمت راست تغییر می دهد. این منجر به افزایش مقدار اکسیژن آزاد شده به بافتهای اطراف می شود. وبعنوان تحریک تولید آنزیم ها وهمچنین  به عنوان محافظ رادیکال آزاد و محافظ دیواره سلولی عمل می کنند: ازن تولید ATPدر بدن را تحریک میکند و  چرخه کربس را با افزایش دکربوکسیلاسیون اکسیداتیو پیروات فعال می کند .
  • انحلال تومورهای بدخیم: سلولهای بدخیم میزان گلیکولیز را افزایش می دهند که منجر به تولید اسید لاکتیک بیشتر می شود.با ازن تراپی میتوان کاهش قابل توجهی در تولید لاکتات ایجاد کرد و این نشان دهنده مهار متابولیسم می باشد . سلول های تومور به دلیل کمبودگلوتاتیون پراکسیداز و کاتالاز تحمل دربرابر پراکسید راندارند. بدین ترتیب ازن قادر است لایه لیپید خارجی سلولهای بدخیم را اکسیده کند و آنها را از بین ببرد.
  • فعال سازی سیستم ایمنی بدن: ازن تولید گاما اینترفرون و اینترلوکین ۲ را در بدن تحریک می کند.از این طریق سیل واکنشهای ایمونولوژیکی بعدی وجود دارد.
  • تشکیل پراکسیدها: ازن با اسیدهای چرب اشباع نشده لایه لیپیدی در غشای سلولی واکنش نشان می دهد و هیدروکسید را تشکیل می دهد.محصولات پراکسیداسیون لیپیدها شامل رادیکالهای پراکسیل ، برای عملکرد سلولهای کشنده هستند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *