جلوگیری ازبوی بدباشگاههای ورزشی

ازن بدلیل اینکه با اکسیژن محیط ترکیب میشود واکسیژن o2 را به o3 تبدیل میکند بهترین انتخاب برای رفع بوی بد سالنهای ورزشی میباشد . بوی بدن (یا BO ، bromhidrosis ، osmidrosis یا ازوزروتیا) نامطبوع میباشد . باکتریها وقتی که روی پوست زندگی می کنند عرق را به اسیدها تجزیه می کنند و در واقع باکتریهایی هستند که پروتئین را به اسیدهای خاصی تجزیه می کند. اما واقعیت این است که عرق بد بو نمی شود.

وقتی صحبت از بوی بدن می شود ، عرق مطمئناً بوی بدی پیدا می کند ، اما آنچه شما بعد از تمرین بوی می دهید در واقع بوی باکتری هایی است که از اجزای موجود در عرق شما تغذیه می کنند.  بو ازطریق باکتری هایی که از عرق اطراف مناطق بد بوی شما تغذیه می شوند ، به ویژه غدد آپوکرین در جاهایی مانند زیر بغل و بند ناف شما تولید می شود. همانطور که احتمالاً هنگام ورزش سخت یا بعد از ورزش ویا تمرین ، تجربه کرده اید ، بدن شما به شما کمک می کند تا خنک شوید. درحقیقت عرق بدن پر از پروتئین ، واسیدهای چرب و نوع خاصی از کربوهیدرات است که باکتری ها کاملاً عاشق خوردن آنها هستند. بنابراین برای ایجاد انرژی و زنده ماندن ، باکتری هایی که روی پوست شما قرار دارند اجزای عرق را تجزیه می کنند .

ما می دانیم که بو بوجود آمده در تمرین / پوشاک ورزشی ناشی از تغذیه و تکثیر باکتری ها و رطوبت باقی مانده پس از استفاده است. این متفاوت از بویی است که بدن در لباس های ورزشی از بدن دفع می کند. این بو بواسطه ایجاد آمونیاک دفع شده توسط بدن به دلیل عدم تعادل غذایی ایجاد می شود. این عدم تعادل بدن را مجبور می کند به جای کربوهیدرات ها و چربی ها از پروتئین برای سوخت تغذیه کند. هنگامی که این اتفاق می افتد بدن اسیدهای آمینه (بلوک های ساختاری پروتئین) را تجزیه می کند در طی این فرایند یکی از محصولات جانبی تولید شده آمونیاک است. آمونیاک توسط بدن به صورت اوره دفع می شود و مقداردیگر آن به عنوان عرق از طریق پوست دفع می شود. و خلاص شدن از شر این بو در لباس بسیار دشوار است.شستن و تمیز کردن و پوشیدن لباس ورزشی ، توسط فسفات ها و رایحه های مورد استفاده در مواد شوینده ، مؤثر بود. فسفاتها و آب گرم به تمیز کردن و ضد عفونی شدن کمک کرده و عطرها بینی شما را فریب داده اند که فکر می کنید لباس های شما تمیز و بوی تازه است.برعکس! به محض شروع جلسه بازی یا تمرین بعدی ، عطر از بین می رود و بوی بد خیلی زود منتشر میشود  و حتی نسبت به بوی بدقبلی قوی تر هم می شود.

نمونه ای کامل از چگونگی انقلابی در فن آوری ازن در نحوه تمیز کردن و از بین بردن بو در دنیای هاکی بوده . تجهیزات هاکی بد بو یک مشکل عادی است که تقریباً در تمام بازیکن های هاکی وجود دارد. تیم های بیشماری NHL و NFL اکنون از ژنراتورهای بزرگ ازن برای تمیز کردن ، ضد عفونی و دفع زباله های ورزشی و تجهیزات ورزشی خود استفاده می کنند.ورزشکاران وقتی می خواهند از این فن آوری استفاده کنند ، دیگر نیاز نیست هر بار بخواهند وسایل خود را تمیز و میکروب زدایی کنند ، .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *