اهداف واحد تحقیق وتوسعه

شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار با تلاش برای کشف اکتشافاتی که می تواند به توسعه محصولات جدید یا روش انجام کار یا کار در جهت افزایش محصولات یا فرآیندهای از قبل موجود استفاده کرده وبا پرداخت هزینهای بالادر امر تحقیقات بهترین ش

یوه وروش را تحت پوشش چتر تحقیق وتوسعه (R&D) انجام می دهد.

واحد تحقیق و توسعه وسیله مهمی برای دستیابی به رشد آینده و حفظ محصول مرتبط در بازار است . این تصور غلط وجود دارد که تحقیق و توسعه دامنه شرکتهای فناوری پیشرفته یا شرکتهای بزرگ دارویی باشد. در حقیقت ، بیشتر شرکت ها کالای مصرفی بخش قابل توجهی از منابع خود را به توسعه نسخه های جدید محصولات یا بهبود  طرحها موجود اختصاص میدهند. با این حال ، این شرکت بااختصاص۱۲ درصد از درآمد خود را صرف هزینهای تحقیق وتوسعه مینماید،

انواع تحقیق و توسعه 

 شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار سه نوع تحقیق و توسعه را جزء اهداف اصلی خود میداندکه عبارتند از:

تحقیقات پایه

هنگامی که تحقیق می خواهد موضوع را به طور کامل درک کرده و بر پایه دانش دانش مربوط به آن بنا نهد ، در طبقه بندی اصلی تحقیق قرار می گیرد. این تحقیق کاربرد عملی و تجاری چندانی ندارد. یافته های چنین تحقیقاتی ممکن است اغلب مورد علاقه یک شرکت باشد

تحقیقات کاربردی

تحقیقات کاربردی دارای اهداف خاص تر و مشخص تر است. این نوع تحقیق با هدف تعیین روشهایی برای رفع نیاز یا نیاز مشتری یا صنعت خاص انجام می شود. این تحقیقات همه در اهداف تجاری خاص در مورد محصولات یا فرایندها متمرکز شده است.

توسعه

توسعه زمانی است که یافته های یک تحقیق برای تولید محصولات خاص از جمله مواد ، سیستم ها و روش ها استفاده می شود. طراحی و توسعه نمونه های اولیه و فرایندها نیز جزئی از این منطقه هستند. یک تمایز اساسی در این مرحله بین توسعه و مهندسی یا تولید است. توسعه تحقیقاتی است که دانش و طراحی لازم را برای تولید ایجاد می کند و آنها را به نمونه های اولیه تبدیل می کند. مهندسی استفاده از این طرح ها و تحقیقات برای تولید محصولات تجاری است.

تحقیق و توسعه

ایجاد دانش جدید دانش درباره محصولات یا فرآیندهای موجود یا ایجاد کالایی کاملاً جدید R&D نامیده می شود. این یک کار خلاق سیستماتیک است ، و از دانش جدید حاصل از آن برای تدوین مواد جدید یا کل محصولات جدید و همچنین برای تغییر و بهبود موارد موجود استفاده می شود.

نوآوری

نوآوری شامل هر دو رویداد یا ترکیبی از هر دو آنها است. اینها یا بهره برداری از یک فرصت جدید در بازار یا توسعه و بازاریابی متعاقباً یک اختراع فنی است. یک اختراع فنی بدون تقاضا نوآوری نخواهد بود.

توسعه محصول جدید

این یک اصطلاح مدیریت یا تجارت است که در ظاهر ، مواد یا بازاریابی یک محصول تغییراتی ایجاد می کند 

اما اختراع جدیدی ندارد. این اساساً تبدیل نیاز یا فرصت بازار به یک محصول خاص یا به روزرسانی محصول است .

طرح

هنگامی که یک ایده به اطلاعاتی تبدیل می شود که می تواند به محصول جدید منجر شود . آن را طراحی می گویند. این اصطلاح متفاوت از کشور به کشور دیگر تفسیر می شود و بین رویکردهای بازاریابی تحلیلی فرایندی خلاقانه تر متفاوت است .

طراحی محصول

گمراه کننده است که به یک محصول به عنوان ظاهر سطحی فکر شود ، ایده وطراحی محصول در واقع چیزهای بیشتری را شامل می شود. این یک فرایند عملکردی متقاطع است که شامل تحقیقات بازار ، تحقیقات فنی ، طراحی یک مفهوم ، ایجاد نمونه اولیه ، تولید نهایی محصول می باشد.

تصمیم گیری در مورد تحقیق و توسعه

سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار می تواند گسترده و یک تعهد بلند مدت باشد. شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار قبل از اقدام به سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه با تاثیر عوامل زیر تصمیم گیری درباره تولید مینماید:

اختصاصی بودن

اگر ماهیت تحقیق به گونه ای باشد که می توان از طریق حق ثبت اختراع یا توافق نامه ها آن محافظت کرد ، 

زمان سنجی

ایجاد یک جبهه تحقیق و توسعه فقط درصورتی معقول است که نرخ رشد بازار کند یا نسبتاً متوسط ​​باشد. واز طرفی زمان سنجی فروش محصول باید بادقت تمام ودرشرایط مناسب دراختیار بازارمصرف قرارگیر.

خطر

به دلیل ماهیت آن ، تحقیق و توسعه همیشه موفقیت تجاری تضمینی نیست. در همین راستا ، شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار ممکن است تحقیقات لازم را برای تبدیل آن به محصولات مورد نیاز در بازار ضروری بداند و ریسک قابل توجهی را انجام دهد بطوریکه این ریسک کمتر در کسب وجود دارد .

هزینه

با توجه به موفقیت بالقوه بلند مدت یک محصول ، دستیابی به فن آوری نسبت به تولید تحقیقات خود ریسک پذیر بوده  اما پرهزینه بوده این امر به این دلیل است که هزینه های مجوز یا حق امتیاز ممکن است نیاز به پرداخت داشته باشد و حتی ممکن است ترتیبی وجود داشته باشد که نیاز به پرداخت های مربوط به آمار فروش و یا ممکن است تا زمانی که دوره مجوز ادامه داشته باشد ، ادامه یابد. همچنین خطر محدودیت های جغرافیایی یا سایر موارد محدودکننده محدودیت وجود دارد.علاوه بر این ، اگر فناوری مجوز میانی را تغییر دهد ، تمام سرمایه گذاری به هزینه غرق شده تبدیل می شود. راه اندازی تحقیق و توسعه هزینه های خاص خود را با آن دارد. نیاز به سرمایه گذاری اولیه گسترده است که منجر به گردش منفی پول برای مدت طولانی می شود. اما شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار را از بقیه محدودیتهای دستیابی به تحقیقات محافظت می کند.

همه این جنبه ها باید با دقت ارزیابی شوند و قبل از نهایی شدن تصمیم تصمیم گیری یا خرید باید یک ارزیابی مثبت  و مثبت در مقابل انجام شود.

مراحل اصلی تحقیق و توسعه

مراحل تحقیق و توسعه ممکن است ماه ها یا سالها طول بکشد تا نتیجه مثمر ثمری داشته باشد.شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار انواع مختلف محصولات خود رااز این فرآیند برای توسعه  و نوآوری جدید استفاده می کنند.  هرچند که  شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار باروشهای تحقیق منحصر به نیروی فنی وکارآمد خود ، یک فرایند باچهارچوب تحقیق وتوسعه اساسی الگو وخط مشی خودقرارداده است  .

 

ایده های پرورش دهنده

در این مرحله ، تیم تحقیقاتی شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار شروع به پروش ایده های نوین وجدید بدون اقتباس ازمنابع خارجی بنماید این بحث ممکن است با درک و تفسیر موضوعاتی که در صنایع خاص مشتریان شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار بوجود آید و سپس به قسمتهای مهم یا اصلی فرصت یا نگرانی محدود شود.

تمرکز ایده ها

مجموعه اولیه ایده ها گسترده است و ممکن است عمومی باشد. سپس تیم شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار از طریق اینها الگوبرداری خواهد کرد و ایده ها را با پتانسیل یا مواردی که محدودیت های غیر قابل عبور ندارند پیدا می کند. در این مرحله تیم ممکن است به جستجوی محصولات موجود بپردازد و یک ایده جدید را توسعه و ارزیابی مینماید.

توسعه ایده ها 

هنگامی که یک ایده به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت ، ممکن است با ارزیابی بازار ترکیب شود تا آمادگی بازار را ارزیابی کند.

نمونه های اولیه و محاکمات

محققان شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار ممکن است از نزدیک با توسعه دهندگان محصول همکاری کنند تا در مورد چگونگی تبدیل یک ایده به یک محصول عملی با یکدیگر توافق کنند. با تکرار این روند ، پیچیدگی روند تولید ممکن است شروع به افزایش کند و موضوعاتی از قبیل تولید انبوه و تاکتیک های فروش ممکن است شروع به ورود به فرآیند کند.

فعالیتهای نظارتی ، بازاریابی و توسعه محصول

شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار براین باور است که شکل گرفتن محصول ، فرایندی که با تحقیق و توسعه آغاز شده است لازم برای ورود محصول تحقیق به بازار تقسیم می شود. جنبه های نظارتی ارزیابی می شوند و کار با رعایت تمام معیارهای تأییدها و راه اندازی شروع می شود. عملکرد بازاریابی شروع به تدوین استراتژی ها و تهیه مواد آنها می کند در حالی که فروش ، قیمت گذاری و توزیع نیز برای آن برنامه ریزی شده است.

راه اندازی

محصولی که به عنوان یک سؤال تحقیق شروع شده است ، اکنون برای بزرگترین آزمایش خود یعنی معرفی بازار آماده است. ارزیابی محصول در این مرحله فراتر از آن ادامه دارد و در نهایت منجر به طراحی مجدد احتمالی در صورت نیاز می شود.
در هر مرحله ممکن است بعضی از شیوه هاکنار گذاشته شود. ممکن است امکان پذیری محصول رازیر سؤال برود یا تحقیقات ناکافی ممکن است آنچه کسب و کار برای آن امیدواربوده ایم رانشان ندهد. بنابراین شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار  هر ایده را در هر مرحله بطور انتقادی تجزیه و تحلیل مینماید .

ایجاد یک روند تحقیق و توسعه مؤثر

شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار یک عملکرد رسمی تحقیق و توسعه به هر محصول خود ارایه مینماید این می تواند به میزان قابل توجهی در رشد سازمانی و سهم پایدار بازار نقش مهمی داشته باشد. در چنین مواردی یک عملکرد رسمی تحقیق و توسعه واقعاً موردنیاز نباشد ، ایده خوبی است برای پرورش ایده در ذهن کارکنان شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار . وقتی همه کارمندان تشویق می شوند تا با خلاقیت و با یک فرآیند تفکر گرا به پژوهش فکر کنند ، احتمال نوآوری و ایده ها و راه حلهای منحصر به فرد بوجود خواهد آمد. این طرز فکر می تواند با پیروی از مراحل ذکر شده در زیر به آهستگی در  شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار وارد شود.

ارزیابی نیازهای مشتریان 

شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار  مرتباً بازارهدف را اسکن و ارزیابی میکند و تشخیص می دهد که آیا شرکت در روند نیازهای مشتریان صحیح عمل میکندیا نه ویا مشکل خاصی در روند نیاز مشتری خود بوجود آمده و……..دراین راستا شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار  ، با تشویق کارکنان ومحققان خود موارد وروشهای موفقیت را شناسایی کرده تا از این طریق نیاز مشتریان را  به عنوان معیار یا بهترین روشها مورد استفاده قرارمیدهد . اگر محصول به خوبی انجام تولید نشده است ، پس تیم ها را تشویق به تحقیق نموده تایک  راه حل بهتری ارائه نماید تا نیاز مشتری را به طور مؤثر برآورده کند.

مشخص کردن اهداف 

شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار به کارمندان خود اجازه میدهد هدفهای نهایی را برای بهره وری و افزایش سود شرکت را انجام دهند ، پس کلیه تحقیقاتی که کارکنان شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار در آن انجام می دهند باید بر روی رسیدن به هدف برآوردن نیاز مشتری تمرکز شود.

فرآیندهای تعریف و طراحی

یک فرآیند مشخص برای مدیریت پروژه کمک می کند تا برنامه های تحقیق رسمی و غیر رسمی در برنامه زمانبندی شوند.و اهداف واقع گرایانه به تمرکز فرآیند و به تصمیم گیری در مورد زمان بندی های مربوطه و واقع گرایانه کمک می کند.

ایجاد یک تیم

اگر یک پروژه خاص در دستور کار شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار باشد ممکن است یک تیم ایجاد شود. این تیم باید عملکردی متقابل داشته باشد و بتواند به شیوه ای منظم در جهت رسیدن به یک هدف خاص تلاش کند. اگر محیط سازمانی مشتریان دارای ذهنیت پژوهشی باشد ، در صورت نیاز هر چه بهتر آماده می شوند و برای کمک به تیم اصلی یک امر حیاتی قلمداد میشود .

برون سپاری واستفاده از دانشگاهها

شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار هر زمان که لازم باشد ،  ایده خوبی برای برون سپاری پروژه های تحقیقاتی خود میداد که از دانشگاه ها و سازمان های تحقیقاتی خاص می توانند در دستیابی به اهداف تحقیقاتی این شرکت در یک بودجه سازمانی محدود استفاده نماید .

مزایای تحقیق و توسعه

اگرچه راه‌اندازی یک عملکرد R&D به هیچ وجه کار آسانی نیست ، اما مزایای منحصر ی برای شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار  دارد. این موارد شامل موارد زیر است:

معافیت مالیاتی

هزینه های تحقیق و توسعه اغلب از مالیات کسر می شود.  اما یک نوشتن قابل توجهی می تواند یک روش عالی برای جبران سرمایه گذاری های بزرگ اولیه باشد. اما این مهم است که درک کنیم چه نوع فعالیتهای پژوهشی قابل کسر است و به طور کلی ، مواردی مانند تحقیقات بازار  یا ارزیابی اطلاعات تاریخی قابل کسر نیست.

هزینه ها

 شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار می تواند از تحقیقات برای شناسایی اهداف و با صرفه تر بودن وسایل تولید استفاده کند. این کاهش هزینه می تواند به ارائه کالایی با قیمت مناسب تر به مشتری کمک میکند تا حاشیه سود را افزایش دهد.

تأمین مالی

وقتی یک سرمایه گذار تصمیم می گیرد منابع خود را در هر شرکتی قرار دهد ، ترجیح می دهند کسانی که می توانند رهبر بازار شوند و دائماً نوآوری کنند. یک کارآیی تحقیق و توسعه موثر برای دستیابی به این اهداف برای شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار مسیری طولانی را طی می کند. سرمایه گذاران شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار این موضوع  را یک رویکرد فعال برای تجارت خودمی دانند و ممکن است هزینه های مربوط به حفظ این عملکرد R&D را تأمین کنند.

استخدام

شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار استعدادهای برتر راجذب فعالیت کاری خود میداند. با یک عملکرد تحقیق و توسعه موفق ، نیروهای فعال باهوش بالا وحس همکاری گروهی را نامزدهای واجد شرایط برای پیوستن به شرکت میداند

ثبت اختراعات

از طریق تحولات مبتنی بر تحقیق و توسعه ، شرکت ازن پاک اندیش اسپیدار می توانند برای محصولات خود حق ثبت اختراع کسب کنند. اختراعات به ما کمک میکند که از مزایای بازار استفاده نمائیم و جایگاه خود را در این صنعت تقویت کنیم .

چالش های تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه همچنین دارای بسیاری از چالش های مرتبط با آن است. این موارد ممکن است موارد زیر را شامل شود:

هزینه های بالا

هزینه های راه اندازی اولیه و همچنین ادامه سرمایه گذاری برای ادامه کار و تحقیقات مرتبط ضروری است.

افزایش مقیاس های زمانی

پس از تعهد در زمینه تحقیق و توسعه ، ممكن است سالها طول بكشد تا محصول واقعی به بازار برسد و چند سال دیگر بدون بازگشت سرمایه های سنگین ادامه یابد.

نتایج نامشخص

تمام تحقیقاتی که انجام شده است ، نتیجه نمی دهد. بسیاری از ایده ها و راه حل ها در نیمه راه قرار دارند و کار از ابتدا باید شروع شود.

وضعیت بازار

همیشه این خطر وجود دارد که یک اختراع یا نوآوری جدید قابل توجه ، سالها تحقیق را منسوخ کند .برای هر مشاوری مهم است که مزایا و معایب شرکت در فعالیتهای تحقیق و توسعه را درک کند. پس از مطالعه این موارد ، می توان گامی در جهت تبدیل شدن به سازمان و تحقیق و توسعه برداشت.

 

2 پاسخ
  1. محمد خلیل اسماعیلی
    محمد خلیل اسماعیلی گفته:

    بنده در زمینه ازن درحال تحقیق هستم با گرایش تغدیه دام می خواستم از مقالات وکلا بخش علمی شرکت شما کمک بگیرم یا از مقالتش کلا هر جور شرکت راحت تر باشه

    وکلا در حال کار روی خواص ازن هستم در زمینه دام برای همین می خواستم اگر لطف کنید ومرحمت نمایید از بخش علمی شما کمک بگیرم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *